مصاحبه آرشیو خبر ها
شانس یووه و رم برای پیروزی برابر است!

شانس یووه و رم برای پیروزی برابر است!

 

یووه یا رم؟ کدامیک برنده دیدار حساس یکشنبه شب هفته دوم رقابت‌های سری A خواهند بود؟ با اینکه اوضاع در اردوی سیاه و سپیدپوشان این روزها خوب و مطبوع و در مقابل شرایط جالوروسی پر حاشیه و کمی مضطرب است، شاید نتوان قاطعانه و پیشاپیش رأی به برتری غول‌های تورین داد!

 

بیشتر طرفداران نسل جدید او را با هدایت تیم ملی ایتالیا در سالهای اخیر به خاطر دارند اما قدیمی‌ترها قهرمانی‌های یووه در ایتالیا و اروپا با همراهی او را هنوز از یاد نبرده‌اند. هافبک این روزها 63 ساله یوونتوس در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی با وجود آنکه هنوز شانسی برای نشستن روی نیمکت مربیگری تیم محبوبِ دوران بازیگری‌اش نیافته اما همچنان دیدارهای این تیم را دنبال می‌کند و همانند سایر اعضای خانواده بزرگ یوونتوس در انتظار دیدن بازی‌هایی بیشتر از این تیم با هدایت آندره‌ا پیرلو است. چزاره پراندلی در گفتگو با ما از اولین عملکرد شاگرد سابقش در آتزوری در مقام مربیگری گفت و در ادامه نیز شانس یووه و رم برای کسب 3 امتیاز در بازی دوم‌شان را برابر دانست.

 

 

برداشت شما از نخستین بازی یوونتوس با هدایت پیرلو چه بود؟

 

مهم‌ترین نکته «پیروزی» بود. وقتی یک تیم با پیروزی پا به رقابت‌های لیگ می‌گذارد پیچیدگی و درهم‌تنیدگی‌های اطرافش را می‌کاهد و سبک‌بال‌تر به حرکتش ادامه می‌دهد. بازی یووه نشان داد که این تیم برای حمله از میانه‌های زمین برنامه‌ریزی دارد. از حرف‌های پیرلو در هفته‌های اخیر نیز این شیوه بازی قابل پیش‌بینی بود. به نظر من بازیکنان او در پیاده‌ کردن تاکتیک‌هایش بسیار خوب عمل کردند.

 

دلیل انفعال یووه در فصل گذشته را چه می‌دانید؟

 

بیاید به جای استفاده از واژه انفعال از «تفاوت در نوع جسارت» صحبت کنیم. فراموش نکنید تنها یک بازی از یوونتوسِ جدید را دیده‌ایم و نباید از هم‌اکنون وارد قیاس و تحلیل شویم. یوونتوس یکشنبه گذشته در مقابل سمپدوریایی قرار گرفت که دست‌کم یک نیمه پر از ضعف را پشت سر گذاشت؛ نکته‌ای که رانیه‌ری نیز در پایان بازی به آن اعتراف کرد. و البته فراموش نخواهیم کرد که یووه نیز با هوشمندی مربی و بازیکنانش ضعف حریفش را به خوبی شناسایی و از حفره‌های آن، ضربه‌های نهایی‌اش را وارد کرد.

 

چه انتظاراتی باید از پیرلو داشت؟

 

برای قضاوت فنیِ دقیق باید چند ماه صبر کرد؛ فقط در چنین شرایطی است که می‌توان ارزیابی‌ صحیح‌تری ارائه کرد. از نظر فوتبالی که او یک قهرمان بلامنازع و توانمند در تحلیل تاکتیکیِ بازی‌ها بود. همین ویژگی دوم را اگر در دوران مربی‌گری‌اش نیز به همراه داشته باشد، بی‌شک موفقیت‌هایش استمرار خواهد داشت. فعلاً که در نخستین قدم، نظرات و تحسین‌های مثبتی نصیب پیرلو شده است.

 

موراتا یکبار دیگر به یوونتوس پیوست؛ آیا اساساً او را بهترین انتخاب برای خط حمله یووه می‌دانید؟

 

راستش من از گزینه‌های مدنظر پیرلو اطلاعی ندارم اما اظهارنظری که پس از پیوستن موراتا به یووه انجام داد نشان می‌دهد که او این بازیکن را به خوبی می‌شناسد و او را کاملاً مناسب سبک بازی خود می‌داند. موراتا ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و از نظر گلزنی نیز می‌تواند کمک زیادی به یوونتوس کند. در واقع او بازیکنی کامل است و می‌تواند نیازمندی‌های بیانکونری در خط حمله را مرتفع ‌کند. باقی چیزها به مربی تیم بستگی دارد که چگونه از او بازی بگیرد و چه خواسته‌هایی از این بازیکن داشته باشد.

 

به نظرتان یووه نیازی به تقویت دو جناج چپ و راستش دارد؟

 

وقتی یک تیم بزرگ قصد داشته باشد نقاط ضعفش را ترمیم و ساختارش را تقویت کند قاعدتاً باید بازیکنان مهم و در حد و اندازه‌های خود را جذب کند.

 

چه مشکلاتی ممکن است در مقابل رم گریبانگیر یووه شود؟

 

بزرگ‌ترین مشکل از آن تیمی است که تمرکز کمتری داشته باشد. عصبانیت و ناامیدی برای از دست دادن نتیجه بازی نخست فعلاً تمرکز را از رم گرفته و شاید آنها بیشتر از یووه درخظر درگیری با مشکلات باشند.

 

پیش‌بینی‌تان از جدال بیانکونری با جالوروسی چیست؟

 

کسب امتیاز در دیدارهای خارج از خانه خصوصاً مقابل رقیبانی مثل رم، ناپولی و سایرین برای تیمی که می‌خواهد از همان ابتدا برای قهرمانی تلاش کند بسیار حائز اهمیت و البته دشوار است. من انتظار یک بازی بسیار نزدیک و پایاپای از دو تیم را دارم؛ نبردی که از قضا هر یک از دو تیم می‌توانند برنده‌اش باشند.

 

با تشکر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: